Nejhodnotnější značku na českém finančním trhu má Česká spořitelna, mezi pojišťovnami vede Kooperativa pojišťovna

  • i v roce 2015 pokračoval trend poklesu hodnoty značky velkých institucí na českém finančním trhu, naproti tomu hodnota řady menších bank a pojišťoven rostla
  • více než trojnásobně zvýšily svou hodnotu značky Fio banka a AEGON Pojišťovna


     

Nejvyšší hodnotu na českém finančním trhu má značka Česká spořitelna, mezi pojišťovnami vede Kooperativa pojišťovna. Vyplývá to z žebříčku hodnoty značek bank a pojišťoven na českém trhu, který byl podle metodiky BrandWorth již potřetí sestaven v rámci ocenění Fincentrum Banka roku.

 

Na základě metodiky BrandWorth sestavila žebříček společnost Commercial Solutions. Cílem žebříčku je jasně kvantifikovat hodnotu značek bank a pojišťoven na českém trhu, a moci ji díky konstantní metodice porovnávat v čase. Aktuálně zveřejněný žebříček vychází z údajů, které banky a pojišťovny zveřejnily za rok 2015.

V čele žebříčku bank i v letošním roce obhájila prvenství s nejhodnotnější značkou Česká spořitelna, následovaná Komerční bankou a Československou obchodní bankou. Nejrychleji rostla v procentním vyjádření hodnota značky Fio banka (meziročně o 382 %).
 

Hodnota značky hodnocených bank na českém trhu v roce 2015 

(dolní mez hodnoty značky v mil. Kč)

1

Česká spořitelna, a.s.

62 614

2

Komerční banka, a.s.

49 904

3

Československá obchodní banka, a.s.

46 454

4

GE Money Bank, a.s. (dnes MONETA Money Bank, a.s.)

21 993

5

UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.

20 914

 

 

 

 

 

 



Zdroj:  Analýza BrandWorth, Fincentrum Banka roku 2016

 

Také v žebříčku hodnoty značek pojišťoven nenastaly v pořadí oproti předchozímu ročníku žádné změny: nejhodnotnější značku má Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, následována Českou pojišťovnou a Českou podnikatelskou pojišťovnou. Nejvyšší procentní růst hodnoty vykázala za rok 2015 AEGON Pojišťovna (meziročně o 309 %).
 

Hodnota značky hodnocených pojišťoven na českém trhu v roce 2015

(dolní mez hodnoty značky v mil. Kč)

1

Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

15 203

2

Česká pojišťovna a.s. (individuální výkazy)

11 604

3

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

1 241

4

Allianz pojišťovna, a.s.

1 225

5

BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s.

1 134

 

 

 

 

 

      



Zdroj: Analýza BrandWorth, Fincentrum Banka roku 2016

 

„Image značky a její hodnota nejsou již dávno důležité jen pro manažery marketingu a obchodu finančních institucí. Image značky tvoří ve finančních službách na rozvinutých konkurenčních trzích jednu z hlavních konkurenčních výhod, a podílí se nemalou měrou na hodnotě celé společnosti. Z tohoto úhlu pohledu je to strategická informace pro vlastníky bank a pojišťoven i jejich potenciální investory,“ komentuje výsledky docentka Romana Čižinská, spoluautorka prezentované studie.