16. ročník ocenění Banka roku přinese nejvíce změn v historii

Banka roku a Pojišťovna roku budou vyhlášeny již na konci listopadu. Dochází k významnému snížení počtu kategorií, aby vyhlašované ceny lépe odpovídaly aktuální situaci a prioritám spotřebitelů na bankovním a pojišťovacím trhu. Odborná porota zahrne do hodnocení díky partnerství s KPMG Česká republika i parametr zákaznické zkušenosti – Customer Experience.

„Mohlo by se zdát, že na vlně rostoucí ekonomiky a velmi dobrých výsledků domácích bank není důvod v zavedeném konceptu ocenění nic měnit. Nicméně, stejně jako se mění svět financí a bankovnictví, cítili jsme i my potřebu zásadnějším způsobem zasáhnout do podoby ocenění Banka roku,“ uvedl Petr Stuchlík, předseda organizačního výboru ocenění.

Zejména média a účastníci slavnostního galavečera ocení omezení počtu udílených cen. Z patnácti kategorií vybral organizační výbor osm, které plně postačí k ocenění těch nejlepších bank a pojišťoven na českém trhu.

„Omezeny byly zejména produktové kategorie, u kterých měli porotci vzhledem k vyrovnávání nabídky na českém trhu problémy dostatečně erudovaně rozlišit detaily a nuance v produktech. Jedinou produktovou kategorií, která bude vyhlášena, je vzhledem k neutuchajícímu zájmu široké veřejnosti o financování nemovitostí Hypotéka roku,“ doplňuje Zdeněk Tůma, zástupce KPMG v organizačním výboru ocenění.

Strategickou změnou je i příchod poradenské společnosti KPMG mezi dlouhodobé partnery ocenění Banka roku. Již v letošním ročníku budou díky tomuto partnerství do materiálů pro porotce zařazeny také informace o hodnocení zkušenosti zákazníků s hodnocenými bankami a pojišťovnami, kterou KPMG v Česku systematicky sleduje a měří.

„Právě zákaznická zkušenost bude s největší pravděpodobností hrát stále větší roli při udělování cen i v následujících ročnících Banky roku,“ uzavírá Petr Stuchlík.

Výsledky 16. ročníku ocenění Banka roku budou vyhlášeny na slavnostním galavečeru, který se uskuteční 28. listopadu 2017 v Paláci Žofín.